W czwartek wieczorem odbyła się sesja kwalifikacyjna Hyperpole decydująca o ostatecznym ustawieniu na starcie do wyścigu 24 Hours of Le Mans. Louis Deletraz z zespołu Orlen Team WRT wywalczył drugie miejsce w klasie LMP2. Barwy tego teamu reprezentują też Robert Kubica i Yifei Ye. Do Hyperpole nie dostali się za to kierowcy polskiej załogi Inter Europol Competition.
Do Hyperpole kwalifikowało się po maksymalnie sześć najlepszych załóg z każdej z czterech startujących klas (Hypercary z racji pięciu wystawianych ekip awansowały w całości).
Najlepszy w najszybszej klasie wystawianej w Le Mans okazał się Kamui Kobayashi z Toyoty oznaczonej numerem 7. To już czwarty przypadek (a trzeci z rzędu), gdy Japończyk znany niegdyś ze startów w Formule 1 uzyskał najlepszy wynik w kwalifikacjach do 24 Hours of Le Mans. Toyota od pięciu lat z rzędu jest ponownie najlepsza w "czasówce", zdobyła siódme pole position w historii startów Le Mans.
W kategorii LMP2 Szwajcar Deletraz prezentuje świetną formę od początku rywalizacji na Circuit de la Sarthe. Wywalczył w trakcie półgodzinnej jazdy drugie miejsce, co daje w ostateczności siódmą pozycję przy starcie lotnym do głównego wyścigu.
Polski team Inter Europol Competition zakończył niestety kwalifikacje na poziomie sesji Qualifying Practice, notując dopiero osiemnasty czas w klasie LMP2 (a dwudziesty trzeci w klasyfikacji generalnej). Nadzieja dla zespołu z Marek jest jednak taka, że w poprzednich trzech rundach FIA WEC na dystansie potrafili zyskiwać kolejne pozycje, kończąc rundy w Spa-Francorchamps i Portimao na piątym miejscu w LMP2, zaś na Monzy finiszując na miejscu czwartym.
GTE Pro (8 załóg):
51 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – James Calado (Wielka Brytania), Alessandro Pier Guidi (Włochy), Come Ledogar (Francja) – zespół startujący w WEC
52 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Daniel Serra (Brazylia), Miguel Molina (Hiszpania), Sam Bird (Wielka Brytania) – zespół startujący w WEC
63 – Corvette Racing – Corvette C8.R – Antonio Garcia (Hiszpania), Jordan Taylor (USA), Nicky Catsburg (Holandia) – zespół startujący w WTSC
64 – Corvette Racing – Corvette C8.R – Tommy Milner (USA), Nick Tandy, Alexander Sims (Wielka Brytania) – zespół startujący w WTSC
72 – Taiwan HubAuto Racing – Porsche 911 RSR-19 – Dries Vanthoor, Maxime Martin (obaj Belgia), Alvaro Parente (Portugalia) – zespół startujący w ALMS
79 – WeatherTech Racing – Porsche 911 RSR-19 – Cooper MacNeil (USA), Laurens Vanthoor (Belgia), Earl Bamber (Nowa Zelandia) – zespół startujący w WTSC
91 – Germany Porsche GT Team – Porsche 911 RSR-19 – Gianmaria Bruni (Włochy), Richard Lietz (Austria), Frederic Makowiecki (Francja) – zespół startujący w WEC
92 – Germany Porsche GT Team – Porsche 911 RSR-19 – Neel Jani (Szwajcaria), Kevin Estre (Francja), Michael Christensen (Dania) – zespół startujący w WEC
GTE Am (23 załogi):
18 – Absolute Racing – Porsche 911 RSR-19 – Andrew Haryanto (Indonezja), Alessio Picariello (Belgia), Marco Seefried (Niemcy) – załoga startująca tylko w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans
33 – TF Sport – Aston Martin Vantage GTE – Ben Keating (USA), Felipe Fraga (Brazylia), Dylan Pereira (Luksemburg) – zespół startujący w WEC
46 – Germany Team Project 1 – Porsche 911 RSR-19 – Dennis Olsen, Anders Buchardt (obaj Norwegia), Robby Foley (USA) – zespół startujący w WEC
47 – Cetilar Racing – Ferrari 488 GTE – Roberto Lacorte, Giorgio Sernagiotto, Antonio Fuoco (wszyscy Włochy) – zespół startujący w WEC
54 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Giancarlo Fisichella, Francesco Castellacci (obaj Włochy), Thomas Flohr (Szwajcaria) – zespół startujący w WEC
55 – Spirit of Race – Ferrari 488 GTE – Duncan Cameron (Wielka Brytania), Matt Griffin (Irlandia), David Perel (RPA) – zespół startujący w ELMS
56 – Germany Team Project 1 – Porsche 911 RSR-19 – Matteo Cairoli, Riccardo Pera (Włochy), Egidio Perfetti (Norwegia) – zespół startujący w WEC
57 – Kessel Racing – Ferrari 488 GTE – Takeshi Kimura (Japonia), Mikkel Jensen (Dania), Scott Andrews (Australia) – zespół startujący w ALMS
60 – Iron Lynx – Ferrari 488 GTE – Claudio Schiavoni, Paolo Ruberti, Raffaele Giammaria (obaj Włochy) – zespół startujący w WEC
66 – JMW Motorsport – Ferrari 488 GTE – Thomas Neubauer (Francja), Rodrigo Sales (USA), Jody Fannin (Wielka Brytania) – zespół startujący w ELMS
69 – Herberth Motorsport – Porsche 911 RSR-19 – Robert Renauer, Ralf Bohn (obaj Niemcy), Rolf Ineichen (Szwajcaria) – zespół startujący w ALMS
71 – Inception Racing – Ferrari 488 GTE – Brendan Iribe (USA), Ollie Millroy, Ben Barnicoat (obaj Wielka Brytania) – zespół startujący w ALMS
77 – Dempsey-Proton Racing – Porsche 911 RSR-19 – Christian Ried (Niemcy), Jaxon Evans (Nowa Zelandia), Matt Campbell (Australia) – zespół startujący w WEC
80 – Iron Lynx – Ferrari 488 GTE – Callum Ilott (Wielka Brytania), Matteo Cressoni, Rino Mastronardi (obaj Włochy) – zespół startujący w ELMS
83 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Francois Perrodo (Francja), Nicklas Nielsen (Dania), Alessio Rovera (Włochy) – zespół startujący w WEC
85 – Iron Lynx – Ferrari 488 GTE – Rahel Frey (Szwajcaria), Michelle Gatting (Dania), Sarah Bovy (Belgia) – zespół startujący w WEC
86 – GR Racing – Porsche 911 RSR-19 – Michael Wainwright, Ben Barker, Tom Gamble (wszyscy Wielka Brytania) – zespół startujący w WEC
88 – Germany Dempsey-Proton Racing – Porsche 911 RSR-19 – Julien Andlauer (Francja), Dominique Bastien (USA), Lance David Arnold (Niemcy) – zespół startujący w WEC
95 – TF Sport – Aston Martin Vantage GTE – John Hartshorne, Ollie Hancock, Ross Gunn (wszyscy Wielka Brytania) – zespół startujący w ELMS
98 – Northwest AMR – Aston Martin Vantage GTE – Paul Dalla Lana (Kanada), Nicki Thiim (Dania), Marcos Gomes (Brazylia) – zespół startujący w WEC
99 – Proton Competition – Porsche 911 RSR-19 – Vuttikhorn Inthraphuvasak (Tajlandia), Florian Latorre (Francja), Harry Tincknell (Wielka Brytania) – zespół startujący w ELMS
388 – Rinaldi Racing – Ferrari 488 GTE – Pierre Ehret, Christian Hook (obaj Niemcy), Jeroen Bleekemolen (Holandia) – zespół startujący w ALMS
777 – D'station Racing – Aston Martin Vantage GTE – Satoshi Hoshino, Tomonobu Fujii (obaj Japonia), Andrew Watson (Wielka Brytania) – zespół startujący w WEC
Samochód innowacyjny:
84 – Association SRT41 – Oreca 07-Gibson – Takuma Aoki (Japonia), Nigel Bailly (Belgia), Matthieu Lahaye (Francja) – zespół startujący w ELMS (zaproszenie w ramach Garage 56)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.